10.4.09

A sad jedna "muska" torta

Pre izvesnog vremena, nas kucni prijatelj je proslavljao jubilarni 50. rodjendan. Nekako sam do sada uglavnom vecinu torti pravila u decjem, praznicnom ili nekom neznijem dizajnu i bojama sa cveticima, sjajnim detaljima i sl pa sam se malo zamislila nad izgledom i dekoracijom doticne torte. Tematske torte su mi nekako...ne znam bile neozbiljne za takav povod, tako da sam se odlucila za klasicnu "dvospratnicu" u nijansama plave boje.

Dan ranije pripremila sam tortu (ispekla, nafilovala kore - u pitanju je standardna reform torta a moze i bilo koja druga cvrsca torta da dodje u obzir) sastavila manju i vecu tortu i ostavila preko noci da se stegne fil.

Sutradan sam tortu prekrila fondanom - svaku posebno pa onda malu prenela na veliku. Malu tortu na veliku sam pricvrstila uz pomoc drvenih stapica (moze i pomocu plasticnih nosaca kada su vece torte sa vise spratova u pitanju, a ako je manja torta i cackalice mogu da posluze).
U svakom slucaju da ne bi doslo do pucanja fondana na donjoj torti potrebno je prvo odrediti mesto gde ce stapici uci, oznaciti ih i lagano na tim mestima probusiti fondan. Onda gornju tortu fiksirati na donju u poziciji u kojoj zelite (centriranoj, pomerenoj pod nekim uglom isl.).


Spoj i ivice su pokrivene ukrasima od fondana (dve trake fondana se urolaju i postave oko torte), a torta dodatno ukrasena u ovom slucaju na gore prikazani nacin - u principu je sve stvar maste i toga koliko boja zelite da iskoristite, ja sam se ovde ogranicila samo na dve nijanse plave.
Slican princip ukrasavanja sam svojevremeno koristila sa Madhatter tortom (ona kriva torta Ludog Sesirdzije iz Alise) samo u vise boja detalja cvetica i masnica (a i koncept postavljanja, pravljenja i sklapanja te torte je prilicno komplikovaniji).

1 Comment:

Dragana Pušica - Moje Grne blog said...

super je! i podseća me na neku navijačku kapu, ovako na prvi pogled :)